miercuri, 27 noiembrie 2013

Mătuși fabuloase și alte istorioare bucureștene - două fotografii care ar fi trebuit să apară în carte



Într-o formă condiționată de vremurile grele pe care le trăim, a apărut cartea cu mătuși, care cuprinde o parte din povestirile apărute pe acest blog. Pregătisem fotografii frumoase, care, tipărite pe hârtie de calitate, ar fi trebuit să-i întregească cititorului imaginea acelor timpuri în care au trăit amarnicele cucoane. 
Nu s-a putut: în cele din urmă, am tipărit "mătușile" ca pe-o carte obișnuită, în speranța că ne vom putea permite cândva să o prezentăm publicului așa cum se cuvine, însoțită de imagini ale bucureștencelor vremii.
Am un singur regret: acela că, în graba cu care am paginat textul, nu am scris pe pagina de gardă dedicația care se cuvenea scrisă:


CU DRAG, CITITORILOR ACESTUI BLOG 

O fac acum.
Și pentru ei, iată două dintre fotografiile pe care mă gândeam să le aștern pe pagini

Regina Maria la picnic cu prietena ei, Marie Florescu (căsătorită Mavrocordat) - Balcic 1932
Doamnele, ieșite la plimbare cu Rolls-Royce-ul decapotat, sunt îmbrăcate cu halate albe, care să le ferească hainele de praf. Picnicul este unul regal: cu față de masă, vas cu flori, veselă fină, tacâmuri de argint, valet și cățel...

Marie Mavrocordat în vremuri proletare - cu basma și bicicletă

Marie Mavrocordat a dăruit Bibliotecii Academiei un album cu multe dintre fotografiile ei. Mulțumesc Bibliotecii, în special distinsului istoric Emanuel Bădescucuratorul sectiei de fotografie vechepentru înlesnirea procurării imaginilor.

4 comentarii:

Melly spunea...

Felicitari pentru carte si multumesc pentru dedicatie! :)
Eu nu va citesc de mult, dar o fac cu placere la fiecare noua postare!
Cu siguranta e un vis implinit pentru dumneavoastra! Traiti aceasta bucurie fara regrete! Sunt atat de rare aceste momente!
Sa aveti o zi frumoasa!

silvia.colfescu spunea...

Mulțumesc pentru vorbele bune.
Cu drag, SC

volganeagra spunea...

Superb. Prima poza e deosebit de interesanta pentru ca surprinde unul din Rolls-Royce-urile casei regale - o poza rara. Daca nu va supara, am sa o folosesc pe blogul meu, "Volga Neagra" (bine inteles, mentionand sursa). Felicitari inca o data pentru istorioarele, pe care le-am citit cu mare placere! APT

Claudia spunea...

Aseara v-am ascultat la Bucuresti FM si m-au fascinat povestirile dumneavoastra, mi-a parut rau ca emisiunea a fost atat de scurta. De-abia astept sa-mi cumpar cartea si sa ma cufund in aroma acelor povesti dulci-amarui! Felicitari pentru ideea de a ne impartasi din experientele acestor Doamne de exceptie!!!